tisdag 16 december 2008

Hitta.se

Det blev plus minus noll på vågen igår. Måste börja skriva ner vad jag stoppar i mig.

Vänskap, kärlek det är något magiskt.
Storasyster leker i tältet med bästisen.
Hon går och släcker. Bästisen går och tänder. Hon släcker igen. Bästisen tänder igen. Dottern blir jätte arg och slår bästisen på armen.
Det blir tårar och skrik.
- Hon slog mig i armen!
- Hon tänder mammma!, nääää tända. Dottern "låtsas gråter"
Vill du ha tänt? frågar jag bästisen, tycker du inte om att det blir mörkt? Är det läskigt? frågar jag.
Hon nickar och tar sig på armen.
- Hon vill inte ha släckt hon tycker det är läskigt, du kan leka i mörker då hon har gått hem.
- Jaha... kom vi leka med tänt.
- Du får inte slå henne, fråga hur det gick med henne.
- Oj, jag inte veta det, läskigt. Hon kramar och blåser på bästisen.
Så bättre nu? Bästisen ler och kramar tillbaka.
Är det inte kärlek?!?

Jag skulle själv behöva en medlare ibland då man verkar tala olika språk och bara ser rött.

www.hitta.se kan du nu se kartor i 3d format. Du kan promenera omkring i vår huvudstad utan att behöva flytta dig från ditt hem. Riktigt häftigt tycker jag. Vi tog oss en titt på vårt hem, då såg vi inte bara vår bostad utan halva familjen var ockå med på bild. Jag och Klara, mycket skoj tyckte vi.

Kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi vad roligt vara med på bild sådär :) Tentan gick bra känns det som i alla fall! Nu kan jag njuta av lite lediga kvällar. Vi hörs/Kram

Peter sa...

Nästan lite läskigt att du är med på den där bilden. Storebror ser dig, typ. Snart har dom koll på allting vi gör, allting vi tänker, allting vi drömmer om. Läs "Du sköna nya värld" av Aldous Huxley (om du inte redan gjort det). Kram från Amerika