onsdag 10 december 2008

Gott Gott

I går avslöjades det hur många lussebullar jag "igentligen" hade ätit. Det blev pluss 0,5kg på vågen. Blev inte ledsen utan en insikt i hur lätt det är att "rammla dit". Sitter just nu och kan inte tänka på annat änn allt gott jag har i frysen. Ska jag eller inte?
Det är svårt att inte ta, nu när jag ändå har börjat. Det får bli russin, socker men ett alternativ till sockret.

Här lunkar det på, det är ganska grått, kallt pluss 4 och mörkt. Lätt depprimerande om det inte vore för vår skojiga 2åring.

Vi borstar tänderna.
- Bläääää, nej jag lill inte mamma.
- Va? Du gillar ju tandkräm och att borsta.
Hon gnäller och hoppar upp o ner.
- Ja, dill inte! Hon gnäller och gråter.
Jag blir osäker för jag ser inte hennes ansiktsuttryck, skojar hon eller vill hon verkligen inte?
- Skojar du med mig? Frågar jag.
- Ha ha ha mamma jag skoja med dig, hon "låtsas" gnäller och skrattar.
- Åååå min busunge.
- Ja, ha ha jag busunge!

Nattningen går utanproblem för båda. 19.30 sov båda och ingen behövdes "nattas". Jag gick in till storasyster efter ett tag. Hon låg där tyst och gosade med sin snutte. Jag böjde mig ner och gosade. Efter en stund ca 2min puttar hon på mig och säger:
- Nej mamma, ja gocka (sova) själv.
Jaha, nu fick man som man ville... jag blev utkastad. Urs hon vill redan klippa navelsträngen. Sagt och gjort hon samnade direkt.
Lillan slurpade i sig 2st flaskor, dvs 4dl välling, inom 45min och slocknade.

Idag mötte jag ett "gammalt dagisbarn". Jätte skoj, vi kännde igen varandra och pratades vid. Hon som var lite blyg, glad, påhittig och återhållsam. Idag babblade hon som bara den. Pappa bodde kvar på stopvägen men mamma hade flyttat. Det glädjer mig att hon verkade ha det så bra.


Imorgon kommer min vän Patricia, och dottern ska ha kompis med hem på efm. Fredag är det Lucia firande på Förskolan. Lördag har vi Lucia fika här hemma för ca 7st familjer (ska bli skönt att få tömma frysen på gottis). Söndag ska vi hem till min bror i Upplandsväsby fira att han fyller år. Så här ligger vi inte och latar oss!
Kram kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser din presentation och blir helt bestört: "Kärleksfull Pedagog, Mamma, Partner, Vän, Syster, Faster med ett sockerberoende och lätt till skratt. Dagen idag den har du."

What about cousin?! :D

Hoppas ni får en fin helg, vi ska på julbord i morgon. KRAM

Veronica sa...

Åååå gud vad gott! I´m the best cousin eller hur var det !?! Ha ha KRAM