torsdag 18 december 2008

Gröna Ärtor


Inga mer gröna ärtor för oss på ett tag. I förrgår hade Lillan magknorr på natten, det gick fram och tillbaka började vid 24.00 och gav med sig vid 04.00. Då tänkte jag att idag tar vi det lungt med maten, hon fick mer mängd mitt på dagen.

När vi skulle äta middag ville hon oxå smaka. Det fick hon, jag mosade potatis och en ärtmos som vi hade till maten. Efter halva portionen inser jag att det var nog därför hon hade ont i natt, hon åt grönaärtor förstagången i förrgår, ärtor är mycket gasbildande, jag slutade tvärt men insåg mitt öde...

Mycket riktigt, natten i natt har varit en smärsam, slitsam natt. Det började vid kl.24 och slutade vid 06.30. Två nätter i rad sätter sina spår, mosig hjärna, socker begär för att orka, pessimisten är här!
Idag håller jag med alla miljoner människor som har sagt till mig,
- Du vet inte hur det är att ha barn eller att vara trött innan du har egna.

Fast nu efter frukost, en mängd kaffe och hjälp med lämning känns livet ganska lätt. Det känns som vanligt, helt enkelt.
Min Patricia kommer idag, det ska bli skönt att komma ut och snacka lite. Att sitta inne och glo hjälper inte.
Kram V

Inga kommentarer: