torsdag 14 maj 2009

Tipp Tapp, schhhh hon kan vakna...

Storasyster 3månader (första upplevelsen i badkar, kanske därför hon hatar att få vatten i örornen? Hon ser väldigt rädd ut?)
Lillan 3månader
Jag har varit trött (är det fortfarande) och gått/går under namnet; Levande zombi. Storasyster somnar sent ca 22.00 Lillan vaknar en gång i timmen mellan 23-04, jag själv gnislar tänder och sover oroligt. Så just nu är jag inte på topp.

När jag väntade Storasyster så tänkte jag att mitt barn ska vänja sig med ljud. Jag ska låta radio vara på. Då vänjer barnet sig vid ljud och kan sova fast det låter. Två barn senare sitter jag vrålhungrig men vågar inte gå ut till köket och rota i kylen och skåpen för då kanske Lillan vaknar. Det är bara ett faktum, man gör vad som helst bara för att dom ska sova så mycket och länge som helst. Storasyster har myror i kroppen, känslostormar och har atitydsproblem när det gäller att sova.

Ikväll när jag kom hem efter vägningen (som visade pluss) var det kaos hemma. Kärleken/Pappan var gråtfärdig, vit i ansiktet och mörk underögonen. Man kunnde känna i hela rummet hur arg/trött och less han var.
Lillan hade fått kaffe på sig och över hela soffan. Hon hade inte fått några större skador men jag kan bara tänka mig hur ont det måste göra i hans pappahjärta. Storasyster hade tagit söder olika saker, biti, slagit och knuffat sin syster. Att han själv behövde packa inför helgens kickoff sänkte nog inte hans stress hormoner. Han såg lättad ut att jag kom hem.

Jag är trött och går under namnet; Levande zombi. Storasyster somnar sent ca 22.00 Lillan vaknar en gång i timmen mellan 23-04, jag själv gnislar tänder och sover oroligt. Så just nu är jag inte på topp.

Vi håller på och planerar 3års kalas här hemma. Det är jätte skoj. Storasyster kan vara med och bestämma, planera och hjälpa till. Det har lovats prinsess kronor på glassen, bullar och chokladbollar.
Men först någon timmes sömn hoppas jag på!
Kram V

3 kommentarer:

Nina :) sa...

Heej ;D vad lika klara och Emila var på bilderna :) jag ska ringa på måndag och gratta :) snart kommer vi!! så roligt de ska bli saknar er jätte mkt <3 puss hälsa alla <3<3<3

V sa...

Men jag då? Jag är ju inte hemma, du kommer nog sakna mig mest! ;) Kram V

Nina :) sa...

haha ja de är klart man saknar sin bästa faster ;D