tisdag 12 maj 2009

Liten blir stor.

Det har funkar bättre än väntat. I går somnade Storasyster snabbare, men inte utan protester. Hon sov hela natten, jag kanske har fel men jag tycker minsan att hon har blivit gladare. Det är lite läskigt att sluta med alla "baby" saker. Blöja och napp. Helt plötsligt är hon inte liten och beroende utav mig...
Nu börjar min viktigaste roll som förälder. Att vara där fast ändå inte för mycket. Hålla handen och ta emot när hon ramlar, hjälpa upp lagomt och ge henne all kärlek hon behöver. Visa att jag finns, ge eget ansvar, skapa relation och respekt.
Det är nu det riktiga jobbet börjar.

Lillan har också blivit stor. På skansen fick hon uppleva sin första karusell. Hon var lyrisk men också väldigt arg då hon var tvungen att gå ur.
Det var inte bara Lillan som tyckte det var roligt alla vi vuxna skrattade så gott.
Kram V

Inga kommentarer: