tisdag 5 maj 2009

Mutor är lösningen

Tjoho, Varför har jag varit emot mutor? Kanske för att det är en "ful" övertalning, men jag är verkligen för! Det här borde dom gå ut med på BVC, information hur bra det är med mutor.
En korv i dag med, men inget godis som belöning, det gick hem. Nu gäller det att stötta och ha blöjförbud.

Lillan ville också vara med på pottutvecklingen, jag satte henne i dag och tror ni inte hon också lägger en korv? Hon tyckte inte att det var så märkligt, det var nog märkligare att mamma blev så förvånad och glad.
Idag var jag på utvecklisamtal. Mycket kul, vilket beröm och vilket dotter vi har. Men oj vilken pedagog och arbetsplats jag jobbar på.
Kvalitén skiljer sig skarp. Men det går inte att bortse ifrån att det handlar om barn, liv och levanden ting, i slutändan spelar det ingen roll hur mycket pappersarbete, dokumetnation, mål, utbildning eller visioner du har. I grunden handlar det om hur du är som människa, hur du löser konflikter, visar/ger kärlek och respekt till din omgivning och till dig själv.

Annars har det komit in en ny man i mitt liv. Sigmund eller kanske mer känd som Sigmund Freud, han var en österrikisk läkare, neurolog och författare som grundade psykoanalysen. Jag ska plugga psykologi A en månad på heltid?!? Nåja vi får se vad det innebär. Den 25 maj börjar kursen men jag har redan tjuvstartat. Jag gillar det redan.
Kram V

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej!

Titta in för att säga hej....
Krama Emila å Klara från mig....
Du får en kram oxå

/Snickarn