lördag 16 maj 2009

Glad 3-åring

Går kvällens natting är det värsta, sorgligaste, opedagogiska, sorgligaste och lärorikaste jag någonsin har varit med om.

Jag och Storasyster bråkade tills båda grät och skrek. Jag ville att hon skulle prova på att ligga i sängen och slappna utav. Men ju tröttare hon blev desto mer vägrade hon naturligtvis att prova.

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer ligga brevid henne och natta. Jag tänker inte räkna med att ha egen tid på kvällen. Inga förväntningar- Inga bevikelser, måsten eller stress. Hon är för orolig för att somna själv.



Det var roligt att min morbror Patrik var här i dag, mamma. Patrik (paptik) låter som Paprika (patia). Det nästan samma mamma. Jag älska både paptik och patia!

Idag fick jag barnvakt och kunnde åka och handla inför 2dagars kalaset. När Storasyster ingåg att det är i morgon det ska firas blev det en seger dans, och ord som jag fyller tre. Nu e jag tre år! Mamma är jag det imorgon? Jaaaaaaa!




Lillan har knatat omkring på gården hela dagen. Ätit det hon har hittat, men nöjd och glad. Var riktigt ledsen igår kväll. Jag tröttnade på dessa ledsna kvällar så nu åkte alvedon sprutan fram. Hon sov mycket bättre i natt. Tack o Lov



Kram V

2 kommentarer:

Helena sa...

Grattis till stora tjejen :) Vi kommer hela familjen till helgen! Kram

åsa sa...

så söta de är dina tjejer. och grattis till emilia!

en fika på chokladfabriken låter som en toppenidé! då kan jag köpa med mig lite kakao hem också. :)