onsdag 27 maj 2009

Buzzador

Igår hade vi styrelsemöte och jag hade samlat in motioner/förslag på utelek för barnen och en bänk med bord. Laddad med hur man får en dialog att flyta så gick det galant. Det var ett motstånd och oro hur det skulle se ut. På onsdag ska vi mäta ut och se om lekstugan/lekbo kommer att kunna få plats. Jag tror det kommer bli jätte roligt, vackert och pricken över i:et.

Det hade komit ett paket från Buzzador när jag kom hem. Förra gången fick vi barngröt till en hel förskola. Denna gång fick jag 4 st olika löst te och en tehållare. Storasyster har hunnit provsmaka. Hon gillade bara en sort. Så nu ska det drickas te som alldrig förr. ( ja mamma jag vet att man blir hård i magen av mycket te)
Alla kan bli en Buzzador, det är gratis. Alla produkter kommer på posten och är betalda. Det du måste/behöver göra för att få flera prova på produkter är att göra en utvärdering. Vill du också bli en buzzador? Klicka här
Nu är det picknik, sommarfester både lite här och där. Förskolan, jobbet och med vänner. Det är mycket trevligt. Men tiden går alltid så fort då man har trevligtJag känner att jag vill ha barnen mycket hemma. Det är sista sommaren vi kan göra som vi vill. I går var vi hemma. jag tyckte vi skulle gå och köpa glass. Storasyster tyckte också det:

- Mamma jag vill åka tåg.


- Ja, vi kan åka tåg och köpa glass någon stans.


- Jag vill åka stan och köpa glass.


- Va? Ska du in till stan?


- Ja, jag vill till stan, jag köpa glass i stan.

Jag tror hon har hunnit blivit en stadsrått medans jag var borta. Lillan är arg och tar mycket plats. Hon knuffs, skriker och gråter högt fast det knappt har hänt något.

Idag när vi var på BVC, 3årskontroll säger sköterskan.
-Lillan verkar ta mycket plats och är väldigt framåt.
Kram V
.
.

Inga kommentarer: