torsdag 27 maj 2010

veckans händelser

Veckan som börjar gå mot sitt slut har varit hädelsrik. Storasyster var på 4års kontroll och fick godkänt.
Hon både såg och hörde bra. Tydligen hör hon mig, hon bara skiter i vad jag säger helt enkelt. Skämt och sido så tyckte hon att det var kul. Lillan passade på att göra dagens nr 2 och det mesta hamnade på mina och hennes kläder. Nerbajsade lämnar vi BVC. Stressad, svettig och illaluktande frågar jag om jag kan få använda toaletten för en man som ska byta på sin son. Han säger till sin son:
- Vi låter den gravida damen använda toaletten för oss.
- Jag är ingen dam och förhelvette inte gravid! Jag är bar ett levande avlopp och stinker bajs och vill hem nu!
naturligvis sa jag inget utan log och gick in på toan. Jag tvättade mina händer snabbt, tog en titt i spegeln jag såg ingen dam som var gravid, utan en små barnsmamma som klarade det mesta.

Jag bor och lever på hemnet, inte ett enda objekt går mig förbi. Vi har budat i veckan och det har varit nervöst och för att göra allt lite mer händelserikt så kastade jag om siffrorna och budade fel med 300.000,( ja mamma det gick att rätta till). Som salt i såret ringer en annan mäklare som vill sälja vår lägenhet och har hört om mitt fantastiska bud, hon skrattar gott och säger att hon har gjort samma sak. Visst, bättre lycka nästa gång.
Hur som helst blev det inget hus. Vi gav det till någon annan, det blev dyrare än vad det var värt tyckte vi.

Jag har haft ett nytt studiebesök i veckan, även denna gång från Norge. Det är så fantastiskt roligt, inspirerande och utvecklande. Jag fick sådan fin feedback som jag ska stoppa undan, ta fram och njuta utav när jag behöver:
När du pratar så blev jag så lugn och allt du sa träffade mig, du fick mig att förstå och tänka om. Du hade ett sådan behagligt sätt.

Ikväll var det dax för storhandling. Jag går där med min vagn och blipp sak. Jag hämtar korven går fram till vagnen och blippar. En man 35år kommer fram till vagnen tittar på mig, tittar på vagnen. Jag tittar på vagnen och inser att jag har tagit någon annan vagn shit!
- OJ! Förlåt! Jag tar min korv från hans vagn han ser fortfarande förvirrad och frånvarande ut. Han tittar¨på mig och börjar mumla pekar på min blipp aparat.
- ööö va?
- Det är min. Han pekar på blippen.
- ååå men gud förlåt! Jag skäms och rådnar, jag försöker blippa bort min korv.
kom igen din jävel gör inte så här jag blippar och blippar, puhu äntligen.
- Förlåt, säger jag igen och tar min korv och skyndar iväg.

Tur det är helg snart, dom här småbarns föräldrarna verkar ju inte ha alla hästar hemma. Luktar skit, lägger bud helt okontrollerat och tar andras kundvagnar.

Kram V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar dig = )

Kram Emma

Veronica sa...

Tack! Vad glad jag blir! Kram Veronica