lördag 1 maj 2010

Älvsbyn

Det var med lite fjärilar i magen som jag lämnade hemmet i spånga. Hur ska det går att få med sig båda barnen och en gigantis väska? Tänk om någon strejkar vilket inte är så ovanligt och vad gör jag om båda två strejkar och vägrar gå?

Vi gled in på långtidsparkeringen, gick in betalade och som en lyx kvinna kunnde jag bara lämna över nycklarna och dom skulle finna en parkering till vår bil och den kommer stå framkörd när vi kommer hem igen. Det var värt varenda krona, hundrafemtio stycken faktiskt. Alla orkade gå och vi åt lunch på flygplatsen. Sedan lekte vi i "leklandet" och lung eller på gränsen till disträ som jag är så var vi kvar där tills 10min innan planet skulle lyfta. Det resulterade i att vi kunnde gå ombord i harmoni och i högtalarna lät det när vi klev ombord på planet:
Boarding completed

En lyckad flygning och det känns bra att Lillan har ett eget säte.


Fotografen Kusin Nina har varit framme. Hon är den bästa just nu om ni frågar Storasyster. Annars har det varit roligt att åka omkring och alla verkar ha leksaker!?! Vi gick in i några affärer och storasyster sa:
-Mamma, det finns leksaker överallt, vill alla ha leksaker?
Just nu har jag längtan efter mina tulpaner, min kärlek och staden. Annars skulle jag nog kunna stanna kvar några dar. En lyckad mini semester, tjejerna har haft det jätte kul och det märks att dom njuter av varandra lika ofta som dom avskyr varandra.
Kram /V

Inga kommentarer: