måndag 17 maj 2010

Sommaren är här!


När Storasyster började tala om sin födelsedag i januari, när? hur? var? så svarade jag:
- det är länge dit, det kommer nästan vara sommar då. I maj fyller du år. Hon frågade på och jag svarade:
- När det är sommar, varmt och du behöver inga vantar eller mössa då kommer du fylla år. I maj.

I lördags kom värmen. Det var så varmt, härligt och svettigt. Jag blir lika förvånad och överaskad varje år. Man blir glad och får massor av energi. När vi sitter där i värmen och äter vår glass säger storasyster:

- Mamma? Är det sommar nu mamma?

- Ja, det kan man säga. Det är försommar kan man säga.

- Men mamma!?! Då fyller jag ju år? Visst gör jag det?

- Ja, det har du rätt i. Du fyller år på tisdag älskling.

- Tack Mamma! Du visste jag skulle fylla år på sommaren.

Ibland har man medvind och allt faller på plats. En smula tur om att sommaren kom just till dotterns födelsedag som jag hade "lovat"

Imorgon är det 4år sedan livet blev omtumlande, härligt och upplyft Det gav livet en större mening. Det bästa med att bli förälder att se det lilla och att lägga fokus på det som är viktigt för mig, mitt barn och man, min familj helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå sköna fötter, jag vill bara pussa dom. Grattis till storasyster. Mamma/Mormor

Anonym sa...

Grattis till världens bästa Emilia!! från Nina med familj..

Veronica sa...

En lyckad dag för Emilia, hon blev glad över era samtal, så glad så hon hade svårt att tala "klart" kram V