tisdag 4 maj 2010

Las Vegas

Jag kan börja med att meddela att "tryckfels nisse" var framme, det var inte L.A som min sambo skulle besöka utan Las Vegas .
Jag hade kanske inte tänk så mycket vart han skulle, för mig skulle han bort och det var det viktigaste. Var eller vad han skulle göra under dessa sex dagar bekom mig inte så mycket. Okänslig, dryg och egocentrisk? Ja kanske det, men framför allt en smula avensjuk. Det var ju vi två som skulle upptäcka Las Vegas och USA. När jag hade funderat på saken och hängt läpp någon dag så insåg jag att Las Vegas kanske inte var ett högt resmål för mig.
Vad håller jag på med?, han är den finaste sambon och är värd allt. Att han kom hem med presenter till sina tre tjejer här hemma gjorde saken klar! Han vet vad tjejer vill ha och vi hade inget att klaga på. Han kan få åka igen när han vill!

Lillan har exploderat och har prickar på magen. Hon var lite grini i kväll, lite feber men helt ok. Jag tycker det är häftigt att exakt 14 dagar sedan Storasyster insjuknade blir Lillan sjuk. Om man har blivit smittad så stämmer det nästan alltid. Det är min erfarenhet från andra barn i förskolorna.
Jag tycker det är skönt att dom får det, vi har mycket på jobbet båda två men det löser vi. Vi har ju bästa farfar som rycker in om vi skulle behöva. Lillan var mycket nöjd över sina nya disco skor som blinkar. Det var med nöd och näppe hon skulle sova med skorna. Det hade hon fått göra med hon glömde bort dom efter sin tandborsting.

Hus letande står still, dock ringde mäklaren och hade ev. köpare på vår lägenhet? Nåja det återstår att se vad dom är villiga att betala och om vi vill ta risken att hitta en ny bostad inom bestämd period.
Jobbet är kul, spännande och nya utmaningar. Jag ska ha studiebesök på Torsdag från Norge och berätta om vår verksamhet och arbete med NVC. Det ser jag fram emot. Nu ska jag pussa på min kärlek.
Kram på er./V

Inga kommentarer: