tisdag 31 augusti 2010

Mina ögon vill sova

Lite nytt på sidan, tänkte att vi inte skulle fastna i gamla hjulspår utan prova något nytt. Man blir lätt hemma blind.

Hösten kom i helgen tror jag. På morgonen åker koftan/jackan på men under dagen blir det linne och barfota. Mot kvällen åker jackan på och det blir lite fuktigare ute.
Jag tycker fortfarade att det känns lyxigt att plocka frukt från träden. Det
är ju faktiskt 12år sedan jag flyttade hit från de norrlänska skogarna.

Storasyster hade det kämpigt att somna i kväll så här lät det gråtandes från hennes rum:
- Maaaaaama min ögon är så trötta dom svider, men jag vill inte sova. Jag säger till mina ögon att jag inte tänker sova, men dom lysnnar inte på mig.

Det är inte lätt att vara fyra år med en stark vilja.

Kram V

Inga kommentarer: