torsdag 1 april 2010

Glad Påsk

Idag gick Storasyster över till grannen. Lillan fick äga sina föräldrar. Det var en fröjd att se henne vid middagen. Hon hade så mycket att berätta och härmade alla betenden som storasyster har, bra som dåliga. Hon är ett charmtroll!

Man blir så stolt, glad och lyrisk då man ser sitt barn utvecklas. Det värmer i kroppen och på något sätt är det en trygghet att se att mitt barn kommer klara sig även utan sina föräldrar. Varje utveckling är ett tecken på självständighet

Jag: Vill du skriva något i kortet?
Storasyster: Ja! Jag ska skriva glad påsk
Jag: Jaha, vad trevligt.
Storasyster: ja men du får göra G
Jag: Ok.
Storasyster: för jag kan (hon stavar) L-A-D P-A med prick på-S och K
Jag: Öööö wow vad kul, vad du har lärt dig! (När hände det här? Har jag lärt henne eller förskolan eller kanske hon själv? Skitsamma jag är stolt!)
Jag har varken lyckats luras eller blivit lurad. Jag gjorde ett tappert försök och ringde till jobbet;


- Chefen har bett mig att ta ledigt idag för hon tyckte att jag behövde det, så jag kommer inte idag.
Det var tyst i luren några sekunder sedan kom det:
- Näää du luras det är 1:a april
- Jo det stämmer! Jag lyckas liksom aldrig driva det vidare.


Jag har lyckats en enda gång. Jag berättade för två vänner att IKEA hade sålt ut rea möbler men nu skulle allt skänkas bort som fanns kvar. Skinsoffor och massor av bra saker. Båda nappade och tänkte hyra släp, vi bestämde tid då vi skulle ses, då var det dax att berätta sanningen. Jag tyckte det hade gått förlångt och jag skämdes nästan över att krossa deras
upphetsning.
Det fick inga konsekvenser som att betala släp utan jag kännde mig skamsen och som en bov. Jag tror jag håller mig till att dra lite "enklare" och lättare 1.a april skämt.





Som idag, jag och Storasyster hittade på ett aprilskämt Vi tyckte nog att det var roligast själva. Farmor är livrädd för leksaken och det födde vår idé. Vi passade naturligtvis på att önska alla glad påsk samtidigt.
Ett uppskattat skämt i vår trapp.
Kram V

Inga kommentarer: