torsdag 8 april 2010

Jag hade valt dig igen

Om jag fick välja igen skulle jag välja dig. Jag skulle välja din envishet, trångsynhet och din fantastiska charm. För 7år sedan var vi i Paris, drack vin och bytter ringar. Jag långsint - du snabb, jag lugn- du het. Vi är våra motsattser men det är just det jag gillar.
Jag visste inte vad kärlek var innan jag mötte dig, jag visste inte vad respekt och samtycke betydde.
Idag vet jag att jag känner samma värme i magen när jag tänker på dig som för 8år sedan. Idag vet jag att jag hade valt dig igen om jag fick välja. Idag vet jag att jag älskar dig lika mycket utan hår på skallen som med hår. Puss kärleken.

I kväll tittat VI på ett slott, kråkslott och koja. Eftersom husen normalt går upp 1miljon innan budningen är klar så blir det varken koja eller slott för oss. Men det har varit trevligt att se över vad vi vill ha och vi kommer vara med så länge vi kan. Det "där" huset kommer när vi minst anar det.

Lillan tyckte det var jätte skoj. Hon babblar i ett, jag hade nog inte tänkt på att hon också skulle börja babbla och nu skulle det vara två som babblade samtidigt!?! Vi vuxna försökte ha en liknande dialog i bilen men det gick si så där. Det hade nästan varit enklare om vi sms till varandra. Men alla verkade tycka det var ganska spännande att se på olika hus.
Storasyster utbrast då vi åkte förbi ett vackert hus:
- åååå mamma där kan vi bo, kan vi gå in och titta på det huset?
- Nej tyvärr det är bara vissa hus som har visningar.
- Du kan anmäla oss då, jag kan ringa på.

Tänk om allt vore så enkelt? Fast det blir vad man gör det till, har jag hört.
Kram V

Inga kommentarer: