söndag 11 april 2010

Visningen fortsätter...

Grått väder och det är söndag, jag har fått vila länge idag. Jag blir så fundersam/överaskad över hur min syn på att sova ut (sova bort heladagen) har förändrats från 12.00 till 09.00. Jag blir glad för jag trodde att jag aldrig skulle klara att få mindre sömn.
Det blir nya visningar idag. Halvintressant, intressant, skeptisk

Igår åkte jag till närakuten för att kolla om storasyster hade fått urinvägs infektion. Jag har haft ont i halsen mitt i halsen som jag aldrig har haft, svårt att svälja och som att nått sitter just mitt i svalget Vi fick båda tid.

Storasyster blev överlycklig att hon fick en medecinkur. Jag skämdes mest över att det var inget för mig, men jag har ju aldrig haft ont på detta stället tänkte jag, hur ska jag veta?
-mamma, ska jag få medicin?
- Ja
- Ja! mamma! sådan som jag gillar?
- Jag tror det. Vi ska hämta den nu
- Ååå jag älskar det mamma.
- Jag vet.
Som sagt alla är vi olika.

Annars här det bra hemma. Tjejerna leker och slåss om vart annat. Jag har den perfekta konflikt lösningen som har blivit hyllad på jobbet. När båda vill ha samma sak:

- Lillan vill du ha den leksaken?
- Ja
- kan du Storasyster säga till när du är färdig och ge den till Lilla syster?
- Ja.
- Bra då får du vänt när hon är klar får du den

1 kommentar:

Ida sa...

Hehe jag minns dina sovmorgnar som igår. Jag ringde till dig och du sov. Det kändes som en evighet för mig att vänta tills du vaknat. Ihlene sa en gång till mig att jag också skulle sova länge då jag blev stor, men sena morgnar är inte riktigt min grej, tidiga kvällar däremot ;) Längtar tills vi ses, vilket är snart!! KRAM