måndag 29 mars 2010

två & fyra år

Jag hade i min fantasi föreställt mig att åldern 2 och 4år skulle vara en härlig period. Tjejerna skulle kunna leka, busa och ha "nytta" av varandra. Jag visste inte att dom skulle se varandra som värsta konkurenter. Jag hade tänkt mig att dom kommer nog kivas, men att bostavligen nästan ha ihjäl varandra den tanken hade inte slagit mig.

Båda två har tuffa perioder. Storasyster som är rädd, har mardrömmar och orolig. Lillan som kan själv, måste ha allt nu och går lös på möbler när hon inte får som hon vill. Ingen av dom sover bra och båda vill bäras.
Men jag ger inte upp, det skulle inte skada med 6timmars sömn men jag kan se hur våren/sommaren kommer bli toppen med två härliga lektjejer.

Huset jag talade om blev en flopp. När vi kom dit kännde vi att det var inte alls vad vi hade tänkt oss. Lånelöftet är klart och vi letar/tittar vidare.
Det ska bli härligt med ledighet och vi ska ha vänner på middag både fredag och lördag. Mamma kommer på besök och vi tänkte besöka spårvägsmuseet. kram V

Inga kommentarer: