måndag 15 mars 2010

Sambofri helg!

I morgon åker Kärleken till Hamburg. Jag gillar att vara själv med barnen ibland. Jag kan planera våran tid och jag vet att det är jag som har ansvaret.
När man vet att man är ensam och att man har fulla ansvaret så kan man inte bli irriterad för att den andre bara sitter i soffan. Det lätt att man förväntar sig olika saker utav den andra. Eller att man börjar gämföra sig om att han får alltid eller aldrig osv.

Vintern håller i sig och det snöade små flingor senast i morse. Det töar ganska mycket på dagen men fryser på under natten. Jag tror att det är tur för annars skulle vi behöva vada oss fram.

Jag och storasyster åkte och skulle shoppa present till ett kalas i helgen. Vi hittade en underbar present till lillasyster enligt mig och storasyster. Storasyster tittade på paketet och säger:
Mamma!?; jag vet en som kan hjälpa lillasyster om hon inte kan öppna själv... det är JAG! säger hon glatt och sträcker upp handen. och föresten så vet jag att jag får låna hennes saker.

Jag tror att vi kommer få en toppenhelg. Vi hade tänkt åka en sväng till Västerås och träffa kusin Hena och Morbror Magnus. En lunch på värmdö med kompisen Hanna och naturligtvis ska vi dansa. Här hemma i Spånga dansas det varje kväll, naturligtvis ska det vara klänningar på.
Kram/V




1 kommentar:

Anonym sa...

Så kul att du har börjat blogga igen :D / nina :)