söndag 28 mars 2010

En lillasyster är funnen efter 20år.

Enligt forskning har det visat sig att om man har syskon som är sex år äldre så blir det detsamma som att vara ensambarn. Min bröder är åtta och tio år äldre än mig, det kunnde bli riktigt ensamt, så man kan säga att jag växte upp som ensambarn. Då får man kompensera med syskon på annat sätt.
Jag hade en lillasyster enligt mig som var fem år yngre än mig. Jag minns när hon började gå, satt på dockans potta och kissade för första gången. Hur hon pratade helatiden och var nyfiken. En unge som jag fick bytablöja på och mata, jag fick sova hon henne och hon hos mig.


Vi tappade kontakten då jag blev tonåring och hade mycket med mig själv. Men nu 20 år senare sover hon hos mig igen. Ida, min älskade kusin Ida har varit här i helgen. Man kan säga att det blev en mini semester och alla minnen från vår Budapest resa i november väcktes till liv. Vi har pratar och skrattat så jag nästan pinkade på mig.


Vi besökte naturhistoriska åt god mat på Halvgrek + Turk, som jag varm kan rekomendera för en annorlunda upplevelse. Vi avslutade med en härlig teater, Bruden som visste för mycket det var sista föreställningen och jag tror det var lite extra shoow. Skådespelarna brast i skratt helatiden och jag upplevde att dom retades med varandra.

Vi shoppade lös som galningar, eller jag i alla fall. Det är så roligt att verkligen kunna unna sig.

Jag har haft en sådan toppen helg och den här kännslan kommer jag leva på länge.


Nästa helg är det påsk och mamma kommer. Ibland är det är för bra för att vara sant.

Kram V

Inga kommentarer: