söndag 12 augusti 2012

Vardag- frukost-lämna-jobba-hämta-mat-plugga

Mycket deprimerande att bli påmind om vad vardagen består utav. Jag brukar tycka det är skönt när vardagen drar igång och rutiner gör att allt flyter på, men inte i år. Vi har haft och har sköna semester rutiner. Storasyster vaknar ca 8.00 vilket är sent för henne. Lillasyster väcker vi till ca 09.00 vi käkar frukost länge, vid 11 brukar barnen bestämma med kompisar. Vi vuxna hänger och fixar det vi vill.

Den här sommaren känns det att barnen är stora, det behövs inte packas väskor eller planera något extra för att åka på utflykt.
Det är vår första sommar med hus och kanske det är därför jag kan tänka mig vara hemma resten av året?

Det som känns mest tungt är att börja lämna barnen. Att behöva väcka dem tjata på att vi har en tid att passa. Nåja vi får bita i den situationen om en vecka.

Nu börjar planering för den 1 juni 2013 mycket kul tycker jag. Har hittat bandet jag vill ha! Mamma ska sy barnens klänningar. Jag ska boka in att gå och prova klänning ev på lördag.

Inga kommentarer: