måndag 13 augusti 2012

Kommer hon att dö?

Idag hade vi planeringsdag på jobbet. En bra lärare kan lyssna i närvaro och skapa förutsättningar för möten anser jag. Men för att nå dit behöver man tittat inåt och reflektera över sina egna värden och normer, vilket jag fick gick göra idag. Alltid utvecklande!

Inatt hade lillasyster hög feber, 40,6 med Alvedon i kroppen. Jag får ångest och blir sjukt orolig. Samtidigt anser jag mig inte ha rätt att vara orolig. Herregud skärp dig! Hon hållet väll inte på och dö!?!
Men det är exakt vad jag känner, om jag blundar och somnar nu kommer jag svika henne då? Om hon blir sämre och jag inte märker det? Tänk om hon vaknar och är rädd och jag inte hinner dit på en gång? Om hon känner sig ensam och jag övergav henne?

Jag försöker övertala henne att sova i vår säng, men hon vägrar. Ska jag sova i hennes säng och få ont? Nej skärp dig! Jävla med hon kommer inte dö! ....... Eller????
Hon överlevde och pigg o glad idag.

Idag provade jag ett par gåstavar med dämpning, sjukt jobbigt. Var även på löplabbet och köpte nya skor bra investering men dyrt.

I helgen ska jag prova brudklänning med en vän. Hon har bokat tid och har en plan för oss. Känns märkligt att någon annan har bokat en heldag för mig att prova klänning. Kul oxå

Inga kommentarer: