måndag 20 augusti 2012

Små steg har en betydelse

Tjejmilen den 1 sep skulle vara mitt mål, men jag vet att det finns ett annat mål i bakgrunden. Ett mycket djupare och betydelsefullare.

Igår kväll blev jag nästan sur för att filmen var så lång och jag ville gå och sova men ändå se filmen klart. Jag det låter märkligt och komplext. Målet var att jag skulle gå upp tidigt och ut och gå, därför kände jag mig stressad. vilket offta resulterar i att jag går aldrig upp på morgonen för jag känner mig för trött.

Då var jag tvungen att köra ett mantra i huvet. Jag blir inte piggare om jag sover 45 min längre, jag kommer vara trött när klockan ringer vilken tid det än är. Gå upp och få 45min egna minuter innan alla andra vaknar. Det gick bra igår tittade på filmen, gick upp och tog min morgon promenad .. Enkelt och självklart för många men inte för mig.


Inga kommentarer: