måndag 6 augusti 2012

Vad e ett möte?

Idag är jag och tjejerna själva. Som alltid då jag e själv med dem så händer det magiska. Jag kan sitta själv längre stunder. Ingen som ropar eller letar efter mig. Kanske för att jag själv upplever det som längre egna stunder när man e helt själv, men jag tror även att det finns en teori om att
det finns ingen mer vuxen som konkurrerar med dem. Det finns ingen mer vuxen som jag vill tala och umgås med helt enkelt.

Idag ska jag/vi passa grannens barn och det blir spännande att få ha en ettårig igen. Storasyster är laddad och ser verkligen emot barnpassning. Vi får se hur set går, storasyster till ettåriges vill gärna inte att någon rör hennes lillebror.

Storasyster får kämpa med att dela med sig och försöka tänka nytt, medla och ge den andre en chansa och framförallt att kunna bjuda till och sätta sina behov åt sidan. Att mötas. Idag blev ett tydligt och bra övnings situation. Efter diskussion och en sann historia tror jag hon förstod vad jag menade.

Det är dock livets utveckling att kunna mötas och lära sig veta vad som är viktigast för varje individ.

Inga kommentarer: