torsdag 23 augusti 2012

Så har det hänt

Hon packade sin skolväska och växte en halvmeter. Som en sprakande påfågel står hon där och vet att något har hänt.

Idag hittade jag henne framför spegeln där hon gör sin egna hästsvans, kläder hon själv har valt och hon ler. Hon vet att jag vet att hon är det finaste som finns. Hon säger det själv och sätter handen på höften; ja e cool, mamma.

Behåll den där känslan och låt ingen tro dig något annat tänker jag. Min känsla som förälder är att lag lämnar mitt barn till skolan där jag knappt vågar titta för om hon ska komma ut levande där ifrån. Jag tänker titta och möta alla läskiga nya upplevelser, stötta, dra, avvakta och allt med kärlek .
Lillasyster vill oxå börja skolan, men inte gå upp på morgonen. Hon hade klagat till fröken att hon aldrig får sova! 20.00-08.00 borde räcka men att gå upp före 09.00 verkar inte vara lillasysters önska. Hon gillar att bli pussad i armvecket och på örat. Hon är bestämd och vet vad hon vill på ett bra sätt.

Inga kommentarer: