onsdag 29 augusti 2012

Balans

Bra Balans i livet är nog det svåraste och kanske är det just det livet handlar om att hitta en balans. Jag är säker på att jag har skrivit om det tidigare. Bra balans är liksom nyckeln till att må bra anser jag och det går inte att påminna sig nog många gånger om det.

Jag hade en perfekt balans, men jag känner hur jobb och skolvågen börjar bli påfylld. Det fylls på med roliga utmaningar och aktiviteter. Men det handlar inte bara om mig, hämtning lämning, mat, aktiviteter och det så kallade "livspusslet" börjar.

Jag har ett mål denna termin, att låta Veronica vågen behållas i balans. Jag har tänkt sätta mig före jobb och skola. Med detta menar jag att träna. Låter knepigt och ganska enkelt, men för mig betyder det en stor förändring.

Denna vecka är kärleken borta och varje natt har lillan kommit på besök i min säng. Otippat eftersom hon inte gör det annars. Hon har mycket pappa längtan nu," bara två dagar kvar mamma." vi får se om trenden håller i sig när mannen i huset är hemma igen.
Det är helt okej att sova med någon som kan ligga på sin kant som lillan. När man sover med kärleken eller storasyster kan man vakna utav att man har kramp i kroppen och svårt att andas för att någon bokstavligen vill ta kål på en. Det är inte bekvämt att ha en kobra i sängen.

I skolan ska vi läsa om psykologi, kris och katastrof. Det är som gjort för mig. Kriser tar fram mitt bättre jag och när det verkligen gäller i en katastrof står jag stadigare än berget. Men när det verkligen händer en katastrof som sunamin eller ett barn blir mördat på förskolan då tror jag ingen kan veta sin reaktion i förväg. Ämnet är tungt och det blir många mikro pauser för att orka ta in. Men denna termin jag ska utnyttja att gå på skriv verkstaden i skolan och utvecklas.

Inga kommentarer: