tisdag 29 juni 2010

Polisen invaderar det lilla samhället

En polis helikopter kommer inflygandes över älvsbyn. Träderna viker sig och jag har aldrig varit så nära en flygande helikopter. Rutorna skallrar och min röst ebbas i det höga dånet av helikoptern. Helikoptern går ner för landning stax bakom vårt hus. Vi ser inget men hör hur propellerna sakta stannar utav. Nyfiken är stor men sömnen större och vi går till säng och tejerna sover som stockar helt ovetande.

Större delar utav natten pågår det landning och sökande av något. Jag ligger vaken och hela tiden känns det abbsurt. Helikoptrarna surrar ovanför Tensta och Rinkeby och tar ibland en sväng över stan, men inte i Älvsbyn. En by med 10.000 invånare där allt lunkar på. Det lilla och trygga idyllen blir krossad. Jag tar det som ett teckan för min oro som förälder. Kanske man aldrig är säker med sin familj. Det spelar kanske ingen roll var du befinner dig, du kommer alltid att få möte och se otäcka saker. Ta ingen för givet helt enkelt.

Det visade sig att en dam hade komit bort. Millitärer hjälpte till och visade bilder i närområdet. Man har fortfarande inte hittat damen.

Kram V

Inga kommentarer: