söndag 20 juni 2010

Bröllops yra

Nej så här nära var vi inte, det är en bild lånad utav DN. Men vi såg och hörde dem vid slottet. Kände på stämningen och sjöng nationalsången. Jag kan inte riktigt bestämt mig om jag är för eller emot detta bröllop.
Det går inte att sluta ställa sig frågan om det verkligen hade behövt kosta så mycket?
Men jag tycker det är kul. Man fick en "robin hood" känsla när portarna öppnades och folket jublar när dom träder fram. Hela staden gungade i kärlek och det dansades på gator och torg. På något sätt var alla med alla och alla lika.
Jag är nog för kärleken och jag kan gärna betala en del, är det även så att vi har gått pluss minus noll i stadskassan som det var beräknat så säger jag bara Tjoho och grattis.
Jag undrar när och om det kommer bli min tur? Det är nästa fundering för eller emot?

Här hemma är det brottnings match. Lillan lägger sig på storasyster och storasyster skriker hejdlöst, nu har vi övat på hur man kan göra istället för att skrika. Lillan blev ganska paff och tyckte det var jätte kul med lite motstånd. Storasyster skriker:
- Hjääääälp hon e för tung.
- Hahahahaha ja e tung mamma!
- Kämpa ni, använd armarna, tryck bort henne. säger jag till storasyster.
- Det går inte hon ligger still!
- Hahahah jag still.
- kom igen, jag vet att du kan.
Storasyster tar i och Lillan ramlar av och ropar:
- Ja bra Mia, igen! och kastar sig på storasyster som skriker:
-Neeeeeej hjäääääälp.

så här har vi det hemma om kvällarna
Kram V

Inga kommentarer: