tisdag 15 juni 2010

Nya beslut - Nytt liv

Ikväll kommer jag hem efter styrelsemötet, trött och lite sliten. Min klärlek vinkar på mig och säger glatt:
-Kom jag har surfat lite!

Han visar på datorn hur han är villig till att betala ett medlemskap till viktklubben.
Jag blir glad för att han vill mig så väl. Hur han har tagit till sig att jag behöver motiavation och stöd.
Men jag blir så arg för att det är inte vad jag behöver. Arg och ledsen för att jag aldrig fixar till att hitta meningen eller motivationen till att äta bra. För mig innebär det att äta godis och fika på ett normalt sätt. Det spelar ingen roll vad du har för bra tipps eller orsak. För mig finns det ingen mening.

När man har levt ett helt liv på fel sätt är det svårt att ändra på sitt betendet.
Det svåraste av allt är att behålla en nya och positivt levnadsätt. Jag inser att det är här jag brister. Jag behöver lära om och göra det nya levnadsättet till en del av mig.
Efter uttryck av olika behov och tankar kom vi fram till att tisdagar/torsdagar är mina kvällar till träning. Så får det blir.

Barnen är trötta och längar hem till mormor. Storasyster frågar dagligen och räknar ner, att hon är bjuden på kalas på söndag räknas inte, för vi ska åka tåg till mormor på torsdag.
Kram V

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så välkommen så, ni är också efterlängtade. Jag räknar också dagarna./Mormor

Anonym sa...

hejhej! Jag saknar och längtar också efter er :) när ni kommer har jag nog troligtvis fått hem min systemkamera som jag har beställt, de blir ju perfekt när johan kommer upp! :) visyns / Nina.

Anonym sa...

Hej Veronica, så många fina bilder jag har gått igenom nu. Har inte varit inne på din blogg på länge.
Du är så asasöt och go som du är, det finns bara ett skäl att gå ner i vikt: kroppen och lederna ska hålla i många år, lederna tar stryk. Lycka till! Ha en härlig semester! Kramar Gun