lördag 5 juli 2014

Storforsen

Det går inte att strunta i att besöka Storforsen när vi är i Älvsbyn. Storforsen är den plats som ser lika dan ut som när jag var barn. Mina fötter minns var stenarna finns. Mina fötter och naturen verkar ha ett eget samarbete och utan att jag hinner tänka tar jag mig fram till mina gamla favorit ställen.


Idag hade vi turen att få se några hoppa i dödsfallet. 12 meter och klippor som står ut är inget som lockar mig att hoppa ifrån.


Tjejerna både badade och fångade fisk/grodyngel idag. Jag tycker att lillasysters satte ord på det även jag kände, " hur många dagar ska vi vara här?". " bara idag, vi ska strax åka hem". "Synd, jag gillar det här!"


Vi var bjudna på middag hos min farbror m familj. Alltid lika gott, trevligt och härligt gäng att hänga med. Hemma hos mormor rasade barnen, trötta och solvarma. 

Min arbetskamrat var uppe på bröllop och vi var tvungna att ses och ta en bild som minne, vad är oddsen!?! 


Inga kommentarer: