lördag 26 juli 2014

Service

Idag hängde vi med kusinen och hans familj vid Möllebadet. Varmt, trevligt och härligt! När alla drog o bada hängde vi och plockade kottar. 


Storasyster provade en gunga från en träd. Modigt! Jag provade själv att klättra upp och det var riktigt högt. 



I början av sommaren sa jag att den här sommaren ska vi öva på att barnen ska få göra mer saker själva som att hämta vatten, duka av och annat smått och gott. De stönade och trodde nog inte att det betydde så mycket. Jag har försökt men inte ofta så får de hämta själva, eller fixa sig i ordning sig. Det har varit en lika stor utmaning för mig som för dem, allt sker på rutin och mamma hjärtat vill göra allt för sina små.

I morse vill lillasyster ha vatten, jag svarar att hon kan hämta det själv då hon utbrister: " vaaaa! Men förr hämta du alltid nu måste jag gå ju, det är ju du som har gett mig frukost! Då får du ge mig mer vatten!"

Sakta men säkert så ska jag nog sluta servera  våra barn.

Inga kommentarer: