onsdag 7 juli 2010

Vem är du?


Kan det vara så att du föds till den du är? Kan det vara så att miljön påverkar dig, men inte avgör vem du ska bli?

Jag  funderar, intresera och tänker mycket på människans möjlighet till att påverka sitt sätt att tänka/leva.

Jag mötte för ett tag sedan en kvinna som kom från  en missbrukar familj. Hamnade på fosterhemoch gick aldrig gymnasiet.  Idag egen företagare och en välbetalda kvinna som ser ljust på livet..

Jag mötte samma dag en kvinna som hade bullemi och hade svårt att ge sig själv uppskattning, hon hade varit sjuk i flera år fram och tillbaka.

Hennes mamma förskollärare pappa advokat. Hade föräldrarnas fulla närvaro och stöd.

Idag när jag klev på tåget hem mötte jag min lärare från gymnasiet. Hon gav mig en gott och blandat påse med kunskap.

En är:

Veronica du väljer hur du vill handskas med din kunskap, var inte rädd att dela med dig, du är unik som alla andra.

Jag tänker på det ofta. Utan att tro att jag är mer än andra så har jag något jag kan lära ut, unik som alla andra. Men jag tror även på att du alltid väljer hur du vill hantera din kunskap,upplevelse. Det är upp till dig vem du vill vara.

Tjejerna sover, guppande tar vi oss genom Sverige hem till Spånga.

Kram v från min HTC  telefon

1 kommentar:

Ida sa...

Arv och miljö - väldigt intressant vad som spelar störst roll. Jag tror på en kombination och att den egna förmågan avgör. Saknar känslan att ha er ett hus bort, men vi ses snart. Kram