fredag 23 juli 2010

Gnällig mamma



Jag vill ha semester. Just nu känner jag mig mest som en bitter och dålig mamma. Jag tjata, skriker och har inget tålamod. I mina ögon är barnen mest ivägen och ställer till bråk/problem.

Alla föräldras ångest man gör mer skada än nytta.

Jag blir arg på mig själv att några egna timmar är mer en första hjälpen metod för att överleva. Det räcker inte med 4 ensamma timmar.

Vi tog ett beslut att jag och storasyster åker iväg sover på "hotell" umgås och  gör nått tillsammans.

Vi hamnade i leksaks affären.

Vi köpte 2 portioner köttbullar , en chokladboll kaffe, 100g chokladkaka, och sallad allt för 47kr!?

Det finns bara ett ställe IKEA.

Nu ligger vi i soffan och båda är lika lättade över tiden finns och inga bråk uppstår.  Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig  utan att uppfattas som en gnällig småbarn förälder.

Hur ska du kunna ge till andra när du inte kan ge till dig själv?

Kram v



Location : Kälkbacken 29-31, 163 54 Stockholm,

Inga kommentarer: