måndag 1 juni 2009

Jobb och sånt


Vilket väder! Det har varit underbart, men jag låtsas inte om att det rycktas om sämre. Det klasiska Svenska-väders-stressen pockar på. " det gäller att passa på" man vet ju alldrig hur morgondagen ser ut, det kan regna resten av sommaren, nu ska vi ut och njuta.

Jag är verkligen redo för att jobba, lämna min borg och vara något annat än mamma/hushållerska. Okej jag är inte en av de bästa städerskorna men jag försöker och tvingar mig för det här med ordning är verkligen inte min grej. Jag längtar efter att göra något annat, kanske speciellt efter dagens bravader.

Idag var båda tjejerna hemma det var planeringsdag på förskolorna. Jag har fått 10st utbrott, gråtit en skvätt i köket och sagt upp delad vårdnad. Jag når inte fram, och kanske är det just det som är felet. Jag försöker för mycket. Att vara så jävla pedagogiskt och ha tålamod till tusen? Det är reaktion och handling som behövs. Det tåls att tänka på.


Idag hade storasyster och tänkt på det här med jobb:

- Mamma, du har ett eget jobb nu.

- Vad menar du?

- Du har ett eget jobb, där du hade snäckorna.

( jag tog med mig snäckor från Italien jag var med jobbet)

- Ja, jag har ett jobb.

- Men pappa har också ett eget jobb.

- Ja han jobbar med datorer.

- Mamma, när du jobba pappa här. Nu pappa jobba du här.

- Ja vi turas om att jobba och vara med er, sedan kommer både mamma och pappa jobba, då är både du och lillasyster på förskolan och sedan kommer någon av oss och hämtar er.

- Jaha, men nu du inte jobba.

- Nej inte än. Men snart, väldigt snart...
Kram V



1 kommentar:

Helena sa...

Härligt att han har så mycket tankar våran Milla :) Hälsa alla från mig. Jag saknar er. Hoppas vi ses snart! puss