tisdag 9 juni 2009

Jag älskar vår mamma!

Två kvällar i rad har jag mött grannen Annelie och promenerat. Jag mår redan så mycket bättre. Jag har verkligen fått det jag behöver, motion och vuxen prat. En glad och nöjd Veronica. Springskorna ska definitivt med till Älvsbyn, där finns det bra spring runda, tid och barnvakt på morgonen.

Att vi har ett monster här hemma har ingen missat, men vi har faktiskt en ängel också. Det är inte allt för ovanligt jag får höra:

- Tack min mamma! Åååå min mamma tack! Mamma, Tack.


- Förlåt mig mamma, gick det bra?


- Jag älskar min mamma. Jag älskar vår mamma.


- Jag kan hjälpa min mamma.

Det kommer plötsligt, oväntat och överaskande. Lika överaskande är det borta och ersatt med tårar och frustration. Visst är livet härligt!
Det rycktas om barnvakt, sömn, kärlek och chokladprovning. Låter väligt lockande.

Kram V






Inga kommentarer: