fredag 12 juni 2009

Bitter

Hade jag bott i Amerika, haft mer ork, pengar och tid så skulle jag stämma Älvsbyn Tryckeri för psykisk stress. Ekonomisk och fyskisk belastning.
I morse ringde jag och medelade att:
-Storasyster blir ledig i dag.
- Men då hinner vi inte säga hejdå. Ni är ju lediga, det är hennes sista dag idag .
- Jaha, då måste jag ha medelat eller tänkt fel. Men här hemma står det att det är vecka 25 nästa vecka.
- Nej det är vecka 25 nu.
Efter mycket snack hit och dit så ser jag.
- Det är fel i vår kalender, dom har tryckt fel i Juni ser jag nu. Nä jag förstår, det är klart att hon inte kan komma nästa vecka. Vi har anmält och ni har tagit in andras avdelnings barn.

Vem ska jag slå ihjäl? Är det så här barnen känner sig när det inte blir som dom hade tänkt sig? Jag hade tänkt hinna tvätta, städa, rensa, packa och förbereda inför vår Älvsbyresa och Thailand. Det är bara att glömma. Lillan är överallt, tömmer ut allt, kastar allt, drar omkring på allt. Storasyster leker lite här lite där. Själv blir jag bara matt över att det blir rörigare och rörigare. Ryggen värker för jag böjer sig helatiden för att plocka. Jag säger bara: Bajskorv!!!

Fast det är våran sista långa sommar tillsammans. Jag skiter i att städa, jag skiter i att plocka, jag ska vara med mina barn och njuta av det. Det är en löjligt problem, det är lika bra att förlika sig med det.
Detta innebär även att bloggandet tar sem. Men om jag känner mig själv så kommer jag nog skriva oftare än jag tror.
Glad sommar V

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej pudding!
Vecka 25 är veckan som kommer, dvs midsommarveckan;-)
Ha en skön semester!
Kram Ylvisen

Ullis Pullis sa...

Ja det verkar ju som dagiset råkat ut för tryckfelsnisse - vänta med att stämma dina hemtrakter :) ha en jätteskön sommar, och så får vi höras ang grillfest i Grillby.

Nina sa...

haha jag har brunt hår nu :)