fredag 20 juli 2012

Storasyster klipper navelsträngen igen

För ca 1månad sedan hade storasyster sin 1:à sleep over med Emma-Li hemma hos oss. Jag har varit tveksam över att hon ska sova hos kompis. Storasyster har alltid haft lite svårt att somna, med olika procedurer och känslouttryck. Men nu när hon sov hos mormor så gick det bättre än jag hade kunnat tänka mig, att hon redan planerar att åka tillbax är ett gott tecken.
Ikväll är första kvällen hon sover hos kompis och det ska bli spännande att se hur det går.

Herregud vilka utbrott lillan har, hon skriker och skäller på mig så håret lyfter. Hon är mig upp idan, blir det fel får man börja om, gå tillbaka börja om, säga från början osv. Att inte tala om att komma först, hur viktigt det är. Urs jag förstår verkligen att föräldrar stöter bort och tar avstånd från sina barn. Jag har alltid haft en oro över att när barnen blir större så tappar man kontakten på något sätt. Det gäller att hitta krafter, balans och möjligheter för att bevara relationer

Inga kommentarer: