torsdag 12 juli 2012

Grillkväll på vetegatan 14 och fuck the borde

Igår hade vi en trevlig kväll m god mat och vin. Vi förlorade i kubb, men tjejerna badade 3 ggr och studsade där emellan.

Idag var jag helt slut tog mig en låååång vila på 2 timmar, gick o klippte mig och sitter nu i parken lyssnar till live musik. Men inte borde jag vila, ge mig egen tid eller överhuvudtaget unna mig att gå till frisören. Inte är håret så slitet? Det borde kunna vänta? Hur kan jag först vila och sen låta Kärleken även ta nattningen?!? Borde jag inte gå hem och bidra? Jag borde vara en bra mamma och inte låta han göra allt, jag borde....

Fuck the borde! Jag borde njuta se mitt eget värde, njuta av en kväll av 365 andra, jag borde gå hem, men jag stannar. Stannar och plockar ihop alla mina jag och förstår att borde står för mig en känsla för att inte räcka till. Hur kan det vara så fel att ta hand om sig själv? Fuck the borde och love till alla som vågar ge sig själv empati och inser att för att få en balans i livet behöver det finnas återhämtning.

Inga kommentarer: