måndag 9 juli 2012

Kök


En vecka kändes länge att kunna fixa i köket. Vi har hunnit det jag hade hoppats på. Alla större projekt som skåp, bänkskiva, diskbänk, tak,lampor, golv och kakel är på plats.
Jag är så sjukt nöjd, både över resultatet och det vi har lyckats med.

Lite små saker och motgångar har dykt upp. Fel kyl blev levererad, just nu har vi bara en frys. Elektrikern Kjell spräckte hällen och chockade oss alla med sitt fall, jag är tacksam över att det var han dvs firman ersätter oss samt att jag slapp göra 1:à hjälpen , Kjell klarade sig. Kärleken skar sig lite.

Farfar och kärleken slet sitt hår för att få skåp passa pga rör som satte käppar i hjulet. Taket var oxå tungt och krävde gemensam tankekraft.

Jag har hängt så mycket på tippen så jag har blivit polare med gubbarna. Nu är det mycket små fix kvar men först lite semester!

Inga kommentarer: