lördag 15 mars 2014

Uppe med tuppen

Inte nog med att hormonerna verkar leva ett eget liv och ger mig både finnar och annat strunt som jag inte brukar få så har jag börjat vakna 05.15 varje dag. Jag menar hallå!?! Räknas jag ens till medelålders?!? Nog för att jag fick uppleva i somras hur jag blev presenterad som " det här är min faster och hennes familj" och den andre ungdomen sa " ja det här är min farbror och hans familj" vilket på andra sidan eldstaden sitter en verkligen medelålders man, nästan en gubbe på 50år. 

Det är väll bara att inse att barnen växer och jag med dem. Idag tog vi en sväng till badet, jag satt på kanten och de klarade sig själva. Jag hade dock glömt armpuffarna till lillasyster, hon kunde simma riktigt bra. Årets surtant var på badet. Hon var på alla och mig, jag drog en lögn om jag hade talat med personalen på simhallen och de hade sagt ok och skulle snart bekräfta detta, hon kunde simma vidare. Hon fnös lite men accepterade situationen. Hon skrek dock över simhallen att det var mobilförbud på simhallen när jag talade i telefonen, jag talade vidare. Andra kom fram till mig och sa att det är inte mobilförbud bara fotoförbud, stackars kvinna. Jag blir mest upprörd när dessa människor som ger sig på barn, då jävlar tänder det i mig. 

Uppe med tuppen resulterade i brödbaket. Jag saknade jäst så det blev bikarbonat. Att det saknades fil löste jag med att ta gräddfil och spä ut med mjölk, jag menar det kommer ju från samma djur och samma sak liksom. Det funkade fint!


Inga kommentarer: