onsdag 12 mars 2014

Hur svårt kan det va?

Lillasyster fick med sig dockan Maja från fsk som vi skulle ta hand om. I den påsen fanns lite kläder som andra föräldrar har stickat. Jag erbjöd mig att göra en kudde till henne som hon kan ha när hon ska sova hos de andra barnen. Detta var inte något måste utan min och lillasysters ide eftersom jag inte har nått att göra på kvällarna. 

Jag älskar när det är enkelt och inte så kravfyllt. Jag passade även på att sy om en ullmössa som har varit lite för liten till handledsvärmare. Perfekt nu när det är varmt ute men ändå lite kyligt på jobbet. 
Imorgon ska storasyster prova gå hem själv från skolan, jag ska möta henne på vägen. På fredag ska hon tydligen uppträda och de kläder hon ska ha har blivit försmå. Jag tänkte hur svårt kan det vara och sy om dem, men jag ändrade mig och tänker att hur svårt kan det va att stanna på lite shopping efter träning imorgon? 

Inga kommentarer: