fredag 3 maj 2013

Snart sista sommarlovet

Fredag kväll och näst sista tentan är inskickad på termin fem. Dags att bita ihop och göra de fem sista veckorna i skolan och sedan sommarlov. Ett sommarlov som jag längtar efter. Men vad ska jag göra med alla tid när skolan är slut?
Idag skickade jag iväg några ansökningar till stipendier när jag ska skriva C-uppsatts. Det rycktas om att man behöver vara ledig några extra veckor för att få ihop den. Det är inte att undgå att kraven höjs och slarvfel med hänvisningar blir komplitering. Jag ska hitta en mentor och svenska polis inför mitt arbete.

Idag har tjejerna varit hemma. Ibland ryker de ihop och man undrar vem som kommer blöda först. Lillasyster retas så förbaskat så jag själv skulle vilja lägga krokben för henne. Men det är inte alla man kan muta med pussar för att få igenom det man vill. Storasyster mutar lillasyster med pussar och det funkar.
Storasyster har börjat bli så där "lill gammal". Igår hade hon svårt att somna och båda tjatade tills jag flippade ur och skrek till. Efter ett tag ropar storasyster: " Mamma, när du har tid och det passar kan du komma då" ?
Det funkade fint och jag tassade naturligtvis in. Ikväll kollar tjejerna en film och jag tror jag också ska natta kudde tillsammans med dem.

Inga kommentarer: