onsdag 1 maj 2013

4-åringens utveckling fortsätter

Mamma varför är du inte så gammal?
Hmm vad menar du?
Ja men varför e du inte som hon?
( hon pekar på En snygg kvinna vid 40år)
Jag kommer bli oxå bli gammal en dag säger jag och ler.

Idag var storasyster den elakaste på hela jorden enligt lillasyster. Hon skulle minsann flytta ut i skogen och hon kunde ta med pappa så slipper vi han med tyckte lillasyster.
Men vem ska hålla din fot när du somnar på kvällen då? Undrar jag.
Ögonen blir stora och hon drar efter andan. Oj! Det tänkte jag inte på!

Orättvisor fortsätter och lillasyster tycker att hon särbehandlas för att hon fick vänta på sin tur och även lämna badrummet för att hon skrek och vi andra inte kunde prata. Hon ligger utanför skriker, gråter och pappa kommer och frågar hur det är?
Jag känner mig utanför!!! Det känns som hon bara har ett barn! Hon gråter och hulkar. Att vara fyra år är tungt och smärtsamt.

Inga kommentarer: