lördag 17 november 2012

Livet

Halloween gick mig förbi och idag fick jag en mindre panikkänsla, likt en dröm att herre Gud vad e det för dag och datum? När ska vi baka? Ta fram pyntet? Är det jul nästa helg? Nej det är ju länge kvar puhu. Nästa helg kan jag ta fram det. Nehe för då är jag ev i London. Men nästa då? Jo det ska vi kunna ordna. Vet inte om det är bra eller dåligt att leva totalt i nuet.

Lillasyster är trött som alla andra och har fått halsont. Storasyster har haft två jobbiga veckor i skolan. Vi har i samarbete med skolan kommit överens om att hon ska behöva så få avbrott och övergångar som möjligt. Min största oro är att hon inte känner ett stöd och kärlek från oss. Det blir lätt att vi tjatar på henne. Men jag tror inte vi är ensamma om att känna den oron.

Igår var vi barnvakt till några vänner. Det gick väldigt bra. Ganska mycket sura miner från lillasyster men det var ömsesidig från kompisen. Men det var lika kul när de kom som när de gick.... Som man brukar säga.

Inga kommentarer: