måndag 19 november 2012

Argsint och syskonkärlek

Idag har jag och tjejerna varit hemma. Lillasyster fick feber igår och hade hosta. Kändes skönt att ta beslut om att vara hemma med barnen. Det är nu som är nu och snart har jag inte ens rätt att vabba. Idag har barnen både gråtit och skrattat så de har gått mig på nerverna. Det fantastiska var att idag fick jag en flash back om när tjejerna var ca 1,5 och 3,5 det var en härlig period. De hade verkligen varandra. Idag lekte de, bråkade och skrattade men det var hela tiden ömsesidigt. Det var som när de var små och insåg hur roligt man kan ha med varandra. Storasyster hade då inga problem med att sätt sig åt sidan. Hon samlade allt tills hon blev ca 4 och syrran blev 2 och tog över allt mer. Det är nog inte att föredra.

Så här i mörkret känns det riktigt härligt att få se de två små njuta av varandra. Lillasyster blir alltmer ett stöd för storasyster idag hörde jag från övervåningen:
Allvarlig du kan skada dig om du gör så där, vi ska snart äta, säger lillasyster.

Lillasyster är riktigt arg och lååååååångsint på vissa saker. Hon var väldigt arg på sin bästa vän som bara skulle bestämma och inte delade med sig utav något enligt henne. Hon satte sig och ritade och visade bilden av sin vän... Nästa dag var det förlåtet.

Inga kommentarer: