fredag 1 oktober 2010

Macarons

I september 2008 gick vi runt i London och skulle få smaka på de bästa kakorna "ever" enligt London bon Matias. Han hade mycket rätt, dom var små och rackarns så goda. Hemma i Sverige möter jag min barndomsvän på senhösten. Hon har flyttat hem från Usa och tänker göra det hon brinner för och startar Hello Sugar . Jag stöter på macarons ännu en gång. Nu finns dom överallt och idag även i mitt hem. ( dom har funnits sedan 1930 och kommer från frankrike) En liten påse med två macarons och chai te.
Kärleken hade ordnat en fin kväll till mig. Han skulle till Uppsala och roade sig. Han kan åka till uppsala varje fredagkväll om det blir så fina överaskningar. Tjejerna fick klisterböcker och vi var så nöjda.
Lillan vinkade så glatt när pappa gick men när hon insåg att pappa inte skulle natta henne så utbröt ett drama spel som heter duga.

- Neeeej mamma, jag ha min pappa. Inte åka Uppsala han vara här!
Efter tårar och besvikelse (45min) var mamma bra men inte ok. Storasyster var helt slut och hade somnat sedan länge. Vi målade hela kvällen, jag verkligen älskar att slitafram material och låta tjejerna göra massproduktion.




Jag har fått ett till erbjudande från Buzzador så det är bara vänta och se om jag får något på posten snart. Hur går det för er andra? Jag har sett att några av er har fått erbjudande eller?


Igår gick ansökan till högskolan iväg, naturligtvis hade högskoleprovet varit bra att göra men anmälan var den 15 sep så tyvärr, det blir en chansning som heter duga. Endast 50% går på betygen 50% på högskolan. Nåja det återstår att se.

Jag har fått ett sådant fantastiskt erbjudande. Vi är 53 anställda och jag har blivit utvald att få åka och träna NVC. Min chef ringde och sa att dom hade en plats och hade valt att jag skulle få åka på NVC utbildning i Rumänien ( japp du läste rätt Rumäninen), med andra lärare från hela värden. Tjohoh säger jag bara!
Men det finns ett men... jag måste boka om resan upp till Älvsbyn för det var just det datumet. Vet att jag boka den ena biljetten men inte den andra. Man kan väll inte få allt.
Imorgon kommer mormor på besök. Morbro Patrik hänger även med på lunch. Sedan drar vi iväg på barnteater.
Ha en skön helg!
Kram V

Inga kommentarer: