fredag 15 oktober 2010

Det piper!?!

Vad fan piper febertermometern för? Det piper till i mobilen 06.45 vem kan det va? Elsa på min avd har fått feber och är sjuk. Jag tittar på min febertermometer jag håller i handen, den är tyst och svart på displayen. Man kan väll inte ha feber när man svettas och skulle vilja hänga ut skinnet på vädring?
Jag sätter tremometern till örat och trycker igen. Men vad!?! Varför piper det? Jag tittar på displayen igen.
Jaha 38.2 grade, den piper som ett alarm. jag piper och medelar dig att du har för hög temperatur och borde ligga nerbäddad, jag varnar dig! Om du går till jobbet så skyll inte på mig jag har minsan varnat dig.
Jag lägger tillbaka termometerna. Sväljer en vit tabblet. Tar på mig skorna och åker till jobbet.

Fyra timmar senare sitter jag hemma vid mitt köksbort och njuter av tysnaden. Ska äta och vila innan jag ska hämta tjejerna. Höstfärgerna och solen utanför mitt fönster gör att det känns helt okej att ligga här och titta ut. Jag har varit sjukare.
Trevlig helg på er!
kram/V

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad trist att vara sjuk, krya på dig och hoppas du inte smittat övriga familjen, är dom friska kan dom passa upp på dig.:)/Mamma