torsdag 18 september 2014

Ring inte mig, jag ringer dig!

Ungefär så sa storasyster till klasskompisen mamma. Det hela började med att storasyster ville inte alls bli hämtad på fritids. Hon ville naturligtvis stanna kvar och leka med kompisen. Jag sa promt nej pga dålig sömn för oss båda och vi behövde vila idag. På skolgården möter vi klass kompisens mamma där dialogen började. 
- kan jag leka hos er idag!
- nej vi ska på träning.
- nej nej säger jag jag har redan sagt nej!
- men imorgon? 
Mamman tänker en micro sekund
- nej då e det simning, de är inte klokt va? Säger hon och ler.
- men nästa dag då? Envisar storasyster.
- men ge dig väser jag tyst.
Mamman tänker och säger,
- jaha få se då vad är det för dag???
- äääää jag ringer dig om någon dag säger storasyster och pekar på henne, vänder på klacken och går.
- gör det säger mamman och ler. 
Jag står mer och gapar efter min dotter


Inga kommentarer: