onsdag 17 september 2014

Makten över ditt liv.

Öroninflammation blev det inte så mycket av. Vi hämtade aldrig ut antibiotikan och hela helgen var full av roliga aktiviter och givande samtal. Jag lever fortfarande på den där perfekta vågen som kom förra helgen. Den perfekta vågen som surfarna ligger och väntar på står jag på. Jag håller balansen och vågen verkar inte ta slut. Det är verkligen skönt att komma underfund med vad man behöver och har saknat. Att även inse att jag har makten liksom alla andra att forma mitt liv till hur jag vill ha det, här och nu. 

I veckan sprang jag min första mil utanför ett lopp. Jag sprang hem från jobbet, okej det är 9,27 men jag räknar det som en mil. Det har tagit mig fem år att komma dit, ingen mer än jag är gladast. 

Det här blir den fjärde gurkan, vi får hur stor den hinner bli innan frosten kommer.

Tomaterna har exploderat och det är bara att skörda. Morötterna trängs i krukan mes olivträdet. 
Men det som förvånar mig mest är smultronen och jordgubbarna som är tillbaka!?! 


Inga kommentarer: