lördag 12 april 2014

Upp o hoppa

Solen skiner och det lovas upp till 13 grader idag. Trotts att det blev sent igår med all paketinslagning kan jag inte somna om idag. Hungrig och rastlös ligger jag här och bläddrar runt på telefonen och läser om nattens händelse via sociala medier. Idag fyller mannen år i huset vilket han firar på andra sidan Atlanten. Vi ska knåpa ihop någon sång och skicka. Annars står det på schema att städa, pyssla klart inför kalaset i morgon. En blocket anons ska säljas idag och lillasyster ska på dans. Undertiden danstiden tänkte jag passa på och inhandla mat till släktkalaset på söndag. Under det senaste halvåret har jag både sluta leka med vänner som inte är snälla men jag har även funnit två nya som jag gillar.

Ikväll ska jag och tjejerna ta bussen till en av mina nya vän en arbetskamrat, hennes man är oxå bortrest så vi tänkte att varför inte äta ihop på lördag? Den andra vännen är en granne som bor på samma gata, vi har träffats genom barnen. Det har lett till flera kvällspromenaden nytta och nöje i ett och samma. Nu får det bli frukost!


Inga kommentarer: