tisdag 22 april 2014

Måndag i NY outlet

Idag har vi varit på shopping ett outlet några mil utanför NY. Man skulle kunna tro att den som har byggt outleten i Barkarby har varit här och fått inspiration dock är det omöjligt att hinna besöka de 250 st olika märkes affärerna. Medans Barkarby kan man fixa på några timmar. Här är allt större och mer av allt. Liten Cola är en liter och små glasar är stora. 

Vi tog bussen hit kl. 07.15 och checkar ut tiotimmar senare. Vi har påsar så vi knappt kan gå längre. Jag är nog mest nöjd med mina nya Raiban som jag köpte för svärmor/svärfars födelsedagsbidrag. Tack för det! 

Jag gick banans på Levis jeans provade och provade, jag hatar att prova jeans men idag hade jag gett mig f-n på att kunna hitta nått. Jo visst två par fick jag med mig hem, som hittat! För 36$ per par.

Nu har vi två hela dagar kvar, eftersom det är tidsskillnad så åker vi torsdag och kommer hem på fredag. Jag saknar verkligen våra små tjejer där hemma. Jag vet att många separerat för att varannan veckan lockar och man kanske hamnar i personliga kriser. Jag vet även att många som separerar sörjer helalivet för att de oftast inte har valt att inte få träffa sina barn när de vill och får leva med en ständig längtan. Nu fattar jag vad ni menar... Jag hade ingen aning om att man kunde längta så här mycket.  Jag kan nu även förstå den ilskan över att man inte själv har valt att vara utan sina. 

Tidigare har barnen varit små och jag har varit så trött både fysiskt och psykiskt så en weeken har liksom varit helt perfekt för att hamna på fötter igen. Nu åkte jag utvilad, ingen skola, en frisk man och fysiskt i form.  Detta innebär att jag kan få ut så mycket mer av resan, men det innebär oxå att jag saknar mina barn så mycket mer. Kanske oxå för att de har blivit större, jag har ingen skola och vi är ett team när vi är tillsammans. Att vara med dem är en tillgång och berikar mitt liv. ( de gjorde det naturligtvis även när de var små, men då var de fysiska behoven viktiga och tog mycket tid). 

Inga kommentarer: